Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Rok 2016 v olomoucké MHD

Zatímco rok 2015 byl očima šotoušů a cestujících v olomoucké hromadné dopravě poněkud nudný, rok 2016 všechno napraví. V roce, jehož uplynulo jen pár dnů se můžeme těšit na několik novinek a i dlouho očekávaných investičních akcí.

Výběrové řízení na dodavatele autobusů v letech 2016 - 2018
Dopravní podnik města Olomouce plánuje pořídit celkem 26 nových nízkopodlažních autobusů v celkové hodnotě 150 milionů korun, přičemž chce vozy pořídit v rozmezí tří let. Podle ČTK bude veřejná zakázka vypsána během několika týdnů.
V dodávkách bude dopravnímu podniku dodáno osm kloubových a sedmnáct dvanáctimetrových autobusů. Zakázku pak završuje jeden malý autobus do délky 10 metrů.
V případě, že bude zakázka uzavřená a nákup bude naplněn, bude to znamenat definitivní konec nejen všech autobusů Karosa v DPMO, ale i konec nejstarších dvanáctimetrových autobusů Solaris.

Rekonstrukce třídy 1. máje
Širší chodníky, opravená silnice i tramvajová trať, nové zastávky. To vše přinese plánovaná rekonstrukce ulice 1.máje. Celkové investiční náklady by měly přesáhnout 100 milionů korun.
Výběrové řízení na zhotovitele však doposud nebylo vypsáno a vzhledem v blížící se době stavební sezóny nezbývá pro vypsání mnoho času. V krajním případě by investice musela být přesunuta na následující rok.
Rekonstrukce ulice by měla být spolufinancována ze Švýcarských fondů.

Rekonstrukce mostů přes Moravu - protipovodňová opatření
V letošním roce započne dlouho připravovaná II.B etapa protipovodňových opatření v Olomouci. Tato "velká etapa" se skládá ze čtyř etap "malých", které budou na sebe navazovat.
Již v tomto roce tak začne například výstavba lávky nahrazující most v Komenského ulici (most U Bristolu, tj. bez tramvajové trati, pouze silniční doprava), který však bude definitivně zdemolován a nově postaven v roce 2017.
Následovat bude etapa postupné demolice a výstavby mostu na Masarykově třídě (tj. s tramvajovou tratí). Demoliční práce započnou v červenci roku 2018 a skončí přesně za rok. S ohledem na provoz tramvajové dopravy bylo přistoupeno k demolici a výstavbě mostu po polovinách. To znamená, že provoz na trati bude sveden na jednu kolej a polovina starého mostu mezitím bude zdemolována a bude postavena polovina mostu nového. Tímto postupem bude tramvajový provoz relativně nenarušen.
Podrobné informace k záměru a k dopravnímu omezení budou dostupné po aktualizaci studie, která se předpokládá v únoru.

Nové tramvaje
V novém roce plánuje dopravní podnik nákup dvou tramvají. Technické specifikace však doposud nebyly zveřejněny.

Výstavba odstavného kolejiště Fibichova
Na konci minulého roku došlo, díky pokročilému stavu rekonstrukce hlavního nádraží, ke změně vlastníka klíčových pozemků pro vybudování odstavného kolejiště u tramvajové točny Fibichova. Vlastníkem je již dopravní podnik a proto lze očekávat, že pokud se najdou finanční prostředky, tak se v průběhu tohoto roku přinejmenším začne s budováním odstavného kolejiště.

Konference pro vlakotramvaj
Město opět oprášilo plány na vlakotramvaj, která by mohla jezdit na území města (a možná i kousek za něj). Nynější trať 275 v sobě skrývá potenciál pro lepší spojení jednotlivých částí města s hlavním nádražím. Město chce v tomto roce uspořádat konferenci a otevřít tématiku na vyšší úrovni. Doposud, kromě financí, záměru brání i legislativa, která vlakotramvaje nezná.

 
_

Diskuse

Už se těším, rozhodně to bude letos zajímavé.

ad8am70 · 10. leden 2016, 15:34 · odkaz



Tak snad to všechno bude zrealizováno. Držíme palce :-)

— Trupman · 10. leden 2016, 16:02 · odkaz



Letos nemají přijít žádné tramvaje.

— Dominik · 10. leden 2016, 16:18 · odkaz



Teda jsem v šoku, že ještě není vypsaný výběrko na Prvního Máje. Jsem myslel, že to celou dobu prezentují jako hotovou věc. Co tam na té radnici dělají? To jim všechny ITI a jiný granty utečou bez velkého výsledku :(

— Karlos · 19. leden 2016, 17:34 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern