Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Opravená třída Svobody - low cost a fušeřina?

Od 8. srpna až do 13. září trvala tramvajová výluka, kterou si vyžádala za posledních bezmála 20 let, první větší rekonstrukce třídy Svobody.
Při rekonstrukci byl rekonstruován svršek trati a kolejnice byly nově obloženy antivibračními blokovými prvky. Původní cena za opravu tramvajové trati byla uváděna ve výši 13 milionů, oprava výhybek na náměstí Hrdinů pak ve výši 10,5 milionů.

Rekonstrukci tramvajové trati na třídě Svobody si vyžádal drážní úřad, jelikož trať byla ve velmi špatném stavu a hrozilo její úplné uzavření. Tramvajová trať v této ulici by si však zasloužila větší opravu, než kterou ji město přikleplo. Oprava tak byla spíše nízkonákladovou opravou, než větší rekonstrukcí. V dlouhodobém horizontu by totiž měla být trať upravena stejně, jako trať v Denisově a Pekařské ulici. To znamená, že by celá trať měla ležet v betonovém "korytě", aby se zmírnil hluk a vibrace od tramvajového provozu. Pravdou je, že na třídě Svobody by tato rekonstrukce byla o to složitější, že se pod ulicí nachází zasypané koryto řeky Moravy a prakticky podloží je tak nestabilní a v některých částech se propadá.

Když se však vrátíme k rekonstrukci, která právě proběhla, lze se domnívat, že i bez ohledu k tomu, že byla zvolena levnější varianta rekonstrukce, je práce "odfláknutá".

Upozorňuji, že dokumentovaný stav je k 20. 9., kdy celá stavba ještě nebyla předaná, ale nepředpokládám, že by do dnešního dne došlo k nápravě.

Na fotografiích níže lze vidět několik méně zásadních i zásadnějších chyb a nedostatků. Mezi ty menší lze zařadit například poškozené boční gumové prvky, což mohlo nastat nesprávnou manipulací, nebo chybou při následném zadláždění,
Dále minimálně na jednom místě je gumová bočnice nesprávně umístěna a od koleje odchlípnuta (vyboulena), což může způsobovat snížení efektivity pohlcování vibrací.
Nejzásadnější závadou na rekonstruované trati je však špatná niveleta koleje nedaleko za zastávkou Náměstí Hrdinů ve směru k Okresnímu soudu. Jak je vidět na fotografii, v místě se drží voda. K takové situaci by nemělo dojít a v nejnižším místě by teoreticky mělo být odvodnění (tzv. bahníky).

O kvalitě provedené rekonstrukce si můžete udělat obrázek sami.

oprava_trida_svobody_2015oprava_trida_svobody_2015oprava_trida_svobody_2015oprava_trida_svobody_2015oprava_trida_svobody_2015


 
_

Diskuse

To, co je na obrázcích, ovšem nejsou antivibrační rohože, ty vypadají takto: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/odhlucnenatelesa/odhlucneneteleso-02.jpg
Jedná se pouze o pryžové bokovnice (návleky), u většiny konstrukcí TT je drobný problém s tím, že se bokovnice musí ke kolejnicovému pásu lepit (mimo konstukce panelů VÚIS), takže to potom není vždy stoprocentní, přestože u právě hotové stavby by to odstávat namělo. Celkově bych akci ohodnotil slovy “za málo peněz hodně muziky” (hlavně jsem byl příjemně překvapen výměnou 1/4 kolejové konstrukce křižovatky NH s použitím blokových výměn a blokových srdcovek).

— smasska · 26. září 2015, 15:24 · odkaz



smasska: špatný popis blokovnic je jen u popisku obrázků, v textu je to správně. Opravím.

— LuM · 28. září 2015, 18:52 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2017

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern