Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Nové Vario by neprojelo

754Tramvaje VarioLF plus/o by zřejmě mohly mít problém při průjezdu některými kritickými místy. Bylo tak zjištěno u zkušebních jízd, kdy byl kontrolován průjezdný profil tratě, jak jsme Vás informovali.
Problémem u nového typu Varia jsou totiž vyčnívající plenty v místech podvozku. Ty dostaly svůj tvar kvůli vnějším rámům podvozku, které jsou na těchto tramvajích použity.
Plenty ve zkušebním provozu zásadní problém neměly, ale mohlo by k němu dojít při plném obsazení vozidel a současném sjetí obručí kol. Skříň tramvaje by pak byla posazena o několik centimetrů níž a plenty by mohly být poškozeny obrubníky v kolizních místech.
Proto bylo přistoupeno k vyříznutí části plent tak, aby nehrozilo v budoucnu jejich poškození.
Nakolik je plenta vyříznutá je vidět na fotografii.

 
_

Diskuse

Je to výřez z fotky z předposledního článku, tedy ev. č. 101.

— LuM · 11. květen 2013, 09:44 · odkaz



Pokud ty plenty kromě estetického poslání mají také tlumit hluk, tak místo oříznutí je mohli rovnou vyhodit, teď jsou k ničemu…

— vspingu · 15. květen 2013, 15:08 · odkaz



Varia jsou velice dobré tramvaje, Ale některé aspekty obousměrných plusek byly řešeny poněkud nelogicky, jak z hlediska konstrukce – nástupní dveře, tak z hlediska interiéru, jako je poloha sedaček, které jsou podélné a ne po směru jízdy. Starším lidem a handicapovaným při jízdě může jízda bokem dělat značné problémy při ostřejší akceleraci nebo brždění.

Dan · 25. květen 2013, 09:16 · odkaz



Interiér nových Varií bude jistě noční můrou starých lidí, či méně pohyblivých občanů s handicapem. A ten schod uvnitř sám o sobě bude nebezpečný i pro řádného cestujícího. Vlastní provoz to potvrdí!!! Žaloby pak budou nabíledni. Doufám, že do budoucna budou po dokončení trati na Jižní jezdit spíše Tria Inecon.

— Jenda · 25. květen 2013, 22:30 · odkaz



Konstrukční provedení tramvají Vario jiné umístění dveří neumožňuje, bohužel…
Domnívám se, že ani orientace sedaček nebude problém (vždyť podélné lavice byly v tramvajích léta- navíc dřevěné).
Schod pod sedačkami je tak trochu z nouze ctnost. Je to lepší řešení při počtu 5 dveří na vůz, než kdyby byla podlaha řešena standardně.

— LuM · 25. květen 2013, 23:12 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern