Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Poláci se neodvolali, na novou trať budou wany

Jelikož v zákonem daném termínu se polští výrobci ani proti jednomu z vypsaných výběrových řízení neodvolali, tak se vítězem zakázky na dodávku 14 obousměrných nízkopodlažních tramvají stal Pragoimex a.s. Čtyři tramvaje T3 na vozy Vario zmodernizují zase Krnovské opravny a strojírny s.r.o.

Podrobnosti připravujeme.

 
_

Diskuse

proč se kupují obousměrné tramvaje které jsou drahé a zbytečné, když by bylo možné v průběhu stavby jednotlivých etap řešit obrat souprav vratným trojúhelníkem, a nakonec postavit smyčku?

— Pepa · 21. červen 2012, 23:21 · odkaz



Souhlasím s Pepou. Ona obousměrná kloubová tramvaj Vario je lepší, než dvě krátké.

— thomas · 22. červen 2012, 16:56 · odkaz



taky stím musím souhlasit s pepou aji s thomasem

— adam · 22. červen 2012, 22:25 · odkaz



Samozřejmě, že je pravda, že by bylo lepší koupit jednosměrnou tříčlánkovou tramvaj.
Současné řešení není vhodné. Malé zamyšlení je ve starších článcích… Co se týče obousměrnosti, vratné trojúhelníky není možné stavět všude a první etapa by ním zřejmě ukončena být nemohla. Druhá etapa již nabízí dostatečný prostor. Nicméně jednou již bylo rozhodnuto, tudíž jinak to již nebude…

— Admin · 23. červen 2012, 17:40 · odkaz



Jestli jste si pánové nevšimli, tak trať vede na sídliště. Tam je občas problém zaparkovat jedno auto a vy byste tam chtěla cpát vratný trojúhelník? Není místo. Jinak kloubové tramvaje bych tu viděl rád, ale pro olomoucký provoz nejsou moc vhodné. Až se trať dostaví, tak budou moct o víkendech jezdit sóla.

— vspingu · 25. červen 2012, 23:21 · odkaz



vspingu: O vhodnosti či nevhodnosti kloubových tramvají pro olomoucký provoz se dá polemizovat takřka donekonečna. Nicméně dá se říci toto:
tramvajový provoz v budoucnosti má opravdovou budoucnost společně s existencí nové vozovny. Bez nové vozovny nebudou v Olomouci tříčlánkové kapacitní tramvaje.

Tím chci říct, že vše visí na výstavbě nové vozovny. A v současnosti ani blízké budoucnosti nebudou peníze na její stavbu. Momentálně neexistuje žádný program evropských fondů, který by umožnil podíl EU na financování takové stavby, ministerstvo dopravy šetří, město finance nemá, kraj není dostatečně zainteresován…

Rozhodně jsou tříčlánkové kapacitní tramvaje pro Olomouc vhodné (lze je provozovat v PD i DPK). I v současném stavu by se 10 takových kusů bezpečně uživilo.

— Admin · 26. červen 2012, 00:23 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2020

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern