Stránky o olomoucké MHD

AKTUALITY

Zkušební jízdy nových Varií

Již včera započaly zkušební jízdy nových tramvají VarioLF plus/o.
Zatímco však včera se zkoušelo jejich vzájemné spojení jak klasické, tak tzv. PX (lidově řečeno "prdelí k sobě"), dnes probíhaly zkoušky vzájemné kompatibility mezi jednotlivými typy. Dopoledne tedy obousměrné Vario s VariemLF.E ev.č. 251, odpoledne pak již obousměrné s VariemLFR.S ev.č. 243.
Přestože především dopoledne bylo dosti deštivé, podařilo se nám zkušební jízdy zachytit alespoň na pár fotografiích.
zkuslfplusozkuslfplusozkuslfplusozkuslfplusozkuslfplusozkuslfpluso


 
_

Diskuse

Super fotoodchyty. Ta souprava mi přijde v pohodě. Na zadeklovanou střechu si časem zvykneme všichni :)

Jenda · 12. duben 2013, 15:07 · odkaz



Je pravda, že by neškodilo pozměnit barevnost těch plent- vytáhnout tu červenou na úroveň horního okraje čelního skla a zbytek natřít bílou, jak se psalo na k-reportu… Vlastně aplikovat schéma po vzoru Tria :)

— LuM · 12. duben 2013, 15:10 · odkaz



Jednu věc jsem nepochopil, proč to maj spřežený opačně? (potažmo to spřažení s obyčejný Variem (poslední fotka) mě taky pobavilo :-)

martin.ol · 12. duben 2013, 20:16 · odkaz



Přiznám se, že nerozumím. Jak opačně?

— LuM · 12. duben 2013, 20:25 · odkaz



Taky nevím “jak opačně”. Martin asi myslel, že to není PX. No to je proto, že zkouší různé možnosti spojení, zda mohou jezdit i s klasickým Variem atd.

Jenda · 12. duben 2013, 20:35 · odkaz



Nu, je to paráda, skvělé fotky :)

Alda · 12. duben 2013, 22:34 · odkaz



Přiznávám se, že jsem napřed koukal na fotky, pak komentoval a pak teprve četl O:-), takže druhá část komentu už neplatí, nicméně o pár článků níž mám pár odkazů na moje fotky a tam jsou 2 pluska za sebou, ale jsou předkem na zadek (resp. předek 101 je na zadku 102), ale takhle to přeci nemá jezdit, to má být zadky k sobě, ne?

martin.ol · 13. duben 2013, 08:53 · odkaz



Při zkušebních jízdách je třeba ověřit všechny varianty :)
Jak píšu, i variamta Px se zkoušela :)

— LuM · 13. duben 2013, 13:13 · odkaz



Zajímal by mě váš názor na cenu této “soupravy” ve srovnání s cenami tramvají používanými v městech nejen západní Evropy a jaký byl důvod neporozhlédnou se po konkurenčních značkách. Co byste těmto tramvajím vytkli?

— Petr Daněk · 13. duben 2013, 13:32 · odkaz



Tak ono je jen dobře, že jsou to Varia… Fakt nesnáším, když někde jezdí 20 typů dopravního prostředku a od každého po kuse… V tomto je Olomouc dobrej, samej Solaris a Vario + pár “starých” Karos a T3jek… Nicméně důvodem jednoznačně byla naše pidi vozovna… Ještě tak aby se tam našlo místo skladovat díly ap pro další typ tramvají :-D.

martin.ol · 13. duben 2013, 22:47 · odkaz



tak určitě, ale to zase neznamená, že budeme navždy uvězněni v jednom typu, navíc 36% podlažnost mi na 21.století připadá trochu zpátečnická

— Petr Daněk; · 14. duben 2013, 11:31 · odkaz



Na(ne)štěstí jsou vše kompromisy. Nic se neděje ve vakuu a pokud nemám odpovídající zázemí, tak některé vozy prostě nemohu pořídit. Nepochybuji o tom, že kdyby to s vozovnou bylo trochu jinak, proháněly by se tady úplně jiné typy tramvají. Ovšem kdyby DP poptával 100% NP tramvaj kapacity 1xT…

— smasska · 14. duben 2013, 15:03 · odkaz



pokud nemám odpovídající zázemí, tak je třeba jej vytvořit, hromadná doprava by měla být základní prioritou města, zřejmě se projevují finanční a koncepční mezery vedení města (aquapark, aj.)
á propos, pokud si pár lidí v DR rozdělí 1 milion na odměnách, čekal bych odpovídající práci …

— Petr Daněk · 14. duben 2013, 16:34 · odkaz



Aquapark je sice černá díra a noční můra, ale proti vozovně je to relativně pakatel. Město přece jen nemá jen MHD. Nechci ho tím nijak obhajovat, ale asi zatím lepší, než ta šílenost/nerozvážnost/tunel, co se teď děje v Plzni. Dozorčí rada je kapitola sama pro sebe a asi nemá cenu to tady rozebírat…

— smasska · 14. duben 2013, 22:06 · odkaz



Vozovna je dlouholetý problém, od kterého se vše odvíjí. Ne zrovna ideální nové vozy, rozšiřování sítě (to se naštěstí nějak realizovat daří), nebo třeba i alternativní paliva v autobusové dopravě. Bohužel nová vozovna má stát minimálně miliardu a půl a nelze na ní údajně čerpat žádné evropské, ani jiné dotace.
Ovšem nutno podotknout, že já si nemyslím, že by nový areál DP nešel stavět salámovou metodou. Nejprve například do nového území přemístit areál autobusů -> možnost vybudování např. plnicí stanice CNG -> úspora na palivech, poté postupně natáhnout koleje, postavit dílny,… Prostě postupně sestěhovat vše do jednoho areálu, když nejsou peníze na jednorázovou akci.

— LuM · 15. duben 2013, 19:15 · odkaz



můžu se zeptat,kdy jezdí skušební jízdy ??

Domes · 15. duben 2013, 20:21 · odkaz



Nu včera jsem měl zase štěstí, ale naneštěstí jsem měl u sebe jen ten horší mobil, ale i tak myslím slušné fotečky :-):
http://up.mssoft.biz/upload/Fotografie-0374.png
http://up.mssoft.biz/upload/Fotografie-0375.png

martin.ol · 17. duben 2013, 09:46 · odkaz



Martin.ol:
Vidím dobře na druhé fotce, že vůz 102 má zaplé denní (bílé) světla, když by měl mít koncové (červené) světla zapnuté..?

— PPeťa · 20. duben 2013, 21:19 · odkaz



Nevidíte, ta světla zapnutá nejsou :)

— smasska · 21. duben 2013, 10:32 · odkaz



můžu se zeptat,kdy začnou jezdit s cestujícíma,né na nové trati ?? :D

— Dom · 30. duben 2013, 18:53 · odkaz



Optimisté z DP tvrdili, že ještě tento týden :)

— LuM · 2. květen 2013, 21:11 · odkaz







 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2017

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern