Stránky o olomoucké MHD

Solaris Urbino 12

Ev.č.R. výroby Výr. č.Rok zařazeníPoslední prohlídkaVyřazeníLak, CVR RZ / SPZPoznámka 
6012003 10722003--Žlutý, 1M5 1601CVR Stavebniny Balus do 2/2017[ ! ]
6022003 10732003--Žlutý, polep DPMO 1M5 1602CVR Stavebniny Balus do 2/2017[ ! ]
6032003 10742003--Žlutý, polep DPMO 1M5 1603CVR Stavebniny Balus do 2/2017[ ! ]
6042003 10752003--Žlutý, 1M5 1604CVR Stavebniny Balus do 2/2017[ ! ]
6052003 12242003--DPMO, PC Mega 1M6 3605[ ! ]
6062003 12252003--DPMO, 1M6 3606[ ! ]
6072003 12262003--DPMO, 1M6 3607[ ! ]
6082003 12272003--DPMO, 1M6 3608[ ! ]
6092004 10462004--DPMO, 1M7 9809[ ! ]
6102004 10472004--DPMO, Litovel Gustav 1M7 9810[ ! ]
6112004 10482004--DPMO, 1M7 9811[ ! ]
6122004 10492004--DPMO, 1M7 9812[ ! ]
6132004 12802004--DPMO, Litovel Moravan Premium 2M1 1613[ ! ]
6142004 12812004--DPMO, ČČK 2M1 1614[ ! ]
6152004 11592005--Bílý, Globus 2M2 9136[ ! ]
6162004 11602005--Zelený, ZOO sv.Kopeček 2M2 9137[ ! ]
6172004 11612005--Zelený, ZOO sv.Kopeček 2M2 9138[ ! ]
6182004 11622005--Zelený, ZOO sv.Kopeček 2M2 9139[ ! ]
6192006 11022006--DPMO, 2M6 1889[ ! ]
6202006 11032006--DPMO, 2M6 1891[ ! ]
6212006 11042006--DPMO, 2M6 1892[ ! ]
6222006 11052006--DPMO, -0 2M6 1893[ ! ]
6232006 15412007--DPMO, 2M9 4071[ ! ]
6242006 15422007--DPMO, 2M9 4072[ ! ]
6252006 15432007--DPMO, 2M9 4073[ ! ]
6262006 15442007--DPMO, 2M9 4074[ ! ]
6272008 15832008--DPMO, 3M6 8627[ ! ]
6282009 77772009--DPMO, 4M0 5208[ ! ]
6292009 77782009--DPMO, Hypoteční banka 4M0 5209[ ! ]
6302011 98462011--DPMO, 4M5 9630[ ! ]
6312011 98472011--DPMO, 4M5 9631[ ! ]
6322011 98482011--DPMO, Galerie Šantovka 4M5 9632[ ! ]
6332011 98492011--DPMO, 4M5 9633[ ! ]
6342012 107522012--DPMO, Koyo 4M8 9634[ ! ]
6352012 107532012--DPMO, Seca - Palubky a podlahy 4M8 9635[ ! ]
6362012 107542012--DPMO, Oděvy Palička 4M8 9636[ ! ]
6372012 108002012--DPMO, 4M8 9637[ ! ]
6382013 108072013--DPMO, 5M2 4638[ ! ]
6392013 108082013--DPMO, 5M2 4639[ ! ]
6402013 108092013--DPMO, 5M2 4640[ ! ]
6412013 108102013--DPMO, 5M2 4641[ ! ]
6422014 138412014--DPMO, 5M6 8642[ ! ]
6432014 138422014--DPMO, 5M6 8643[ ! ]
6442014 138432014--DPMO, 5M6 8644[ ! ]
6452016 169152016--DPMO, 6M1 8534[ ! ]
6462016 169162016--DPMO, 6M1 8295[ ! ]
6472017 174132017--DPMO, 6M2 7532[ ! ]
6482017 174142017--DPMO, 6M2 7738[ ! ]
6492017 174152017--DPMO, 6M2 7736[ ! ]
6502017 174162017--DPMO, 6M2 7780[ ! ]
6512017 174172017--DPMO, 6M2 7735[ ! ]
6522017 174182017--DPMO, 6M2 7530[ ! ]
6532017 174192017--DPMO, 6M2 7792[ ! ]
Legenda: V provozu | Mimo provoz | V opravě | Servisní | Historický | Dosud nezařazený | Vyřazen
Počet vozů tohoto typu celkem: 53
Provozních: 53
Neprovozních: 0
Vyřazených: 0

___

Parametry
Výška nástupní hrany (mm)360/270*
Šířka dveří (mm)1 350
Délka (mm)12 000
Výška (mm)2 850
Šířka (mm)2 550
Světlá výška (mm)2 370
Rozvor náprav (mm)5 900
Poloměr otáčení (m)21, 4
Výkon (kW)206
Max. rychlost (km/h)85
Počet míst k sezení30
Počet míst k stání74
Emisní limityEuro III, IV, V
Převodovkaautomatická
Zastoupení
II. gen.601-618
III. gen.619 a dále
Zastoupení ve voz. parku~56 %


Když Olomouc vstoupila do 21. století, byly už v mnoha městech České republiky standartem nízkopodlažní autobusy. V té době především CityBusy. V tomto směru bohužel Olomouc zaostávala. Jediné autobusy ve kterých mohli být přepravováni cestující na vozíku byly dvě upravené Karosy B732 nasazované na linku 41 (bariera) a autobusy SOR7,5 nasazované na linku 42, které dodnes objíždí areál FN v Olomouci. Proto bylo rozhodnuto o zakoupení 26 NP autobusů délky 12 metrů, které by byly dodávány postupně v rozmezí let 2003 – 2006 a nahrazovaly by dosluhující autobusy Karosa B732. Výběrové řízení vyhrála polská firma Solaris Bus & Coach, která byla zastupována DPO,a.s.
První 4 autobusy Solaris Urbino 12 (SU12) byly dodány na jaře 2003 v nezvyklé žluté barvě (později na ně byly dolepeny CVR Balus). Byly nasazovány na linky 11, 14, 17 a 21. V následujících letech byly dodávány další autobusy SU12 převážně v barvách DPMO,a.s., na které jsou však často lepeny CVR (viz výše).
Autobusy od ev. č. 619 včetně jsou již v provedení III.generace, což zahrnuje facelift vnějšího vzhledu vozidla, drobné úpravy interiéru a to jak v kabině řidiče, tak v prostoru pro cestující.
Další významná změna při dodávce nových autobusů Solaris nastala v roce 2011, kdy již Solarisy byly vybaveny novým palubním počítačem JKZ MPC 211 (zkušebně osazen již do ev.č. 629), novými interními obrazovkami Konektel, vnitřními tlačítky EAO, nebo novými sedačkami.

* Při kneelingu

novsu12-14novsu12-14novsu12-14novsu12-14novsu12-14OSantovkaOSantovkarijen_2013610





 

Tyto stránky nejsou oficiální prezentací DPMO, a.s.
Copyright © MHD-Olomouc.cz 2004-2017

 

Administrace | E-mail: admin(zavináč)mhd-olomouc.cz

Založeno na Textpattern